Drugi odcinek linków. Nie zawsze wprost edukacyjne, ale na dobrą sprawę, kto jest w stanie jasno określić, co dla edukacji istotne, co nie? Czy nie jesteśmy się w stanie czegoś nauczyć na bazie każdego materiału, albo spróbować wykorzystać go do uczenia innych? Czy edukatorki i edukatorzy mogą zrezygnować z monitorowania opisów kulturowych przemian?
Programowanie dla dzieci – tekst o nowatorskich pomysłach na uczenie dzieci programowania.
INFOGRAPHIC: THIS IS HOW YOUR RELATIONSHIP WILL LIKELY END – infografika, pokazująca, jak skończy się twój związek miłosny.
Software Takes Command – książka Lva Manovicha dostępna w sieci. Już ją w sieci widziałem, ale sam autor o tym ostatnio przypomniał. Książkę recenzował w październiku Edwin Bendyk.
PanOptyka nr 26 – numer poświęcony służbom i relacja z badań pilotażowych poświęconych zasadom i praktyce sięgania przez organy państwa po dane użytkowników usług internetowych.
How open educational resources brought running water to a community in Kenya – jak otwarte zasoby pomagają rozwiązywać konkretne lokalne problemy.
Podsumowanie roku 2013, część 1: otwartość – Centrum Cyfrowe podsumowuje 2013 rok i wspomina m.in. o serwisie szukamy.org, budowanym w ramach Medialabu Gdańsk.
From Predator to Pet: Three Techniques for Taming Your Writing Project – jak oswoić pracę z tekstem? Trzy techniki, pozwalające ułatwić pracę. W dodatku można je stosować bez korzystania z najnowszych pisarskich, medialnych gadżetów jak rozbudowane edytory itp.
Prosumpcjonizm pop-przemysłów. Analiza polskich przedsiębiorstw z branży rozrywkowej – raport, który miałem przyjemność współtworzyć, przygotowany w interdyscyplinarnym gronie badaczy.
Prawo autorskie – infografika – czym jest utwór? Czym różnią się od siebie osobiste i majątkowe prawa autorskie?
Grafika: License Some rights reserved by Sean MacEntee
Wpis zrealizowano w ramach stypendium z budżetu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.