Prezentuję wam pierwszy odcinek vloga Edukatora Medialnego, podejmujący wątki poruszone w ramach cyklu tekstów „Media w edukacji przyszłości”. Film jest poświęcony Międzynarodowemu Bałtyckiemu Parkowi Kulturalnemu Faktoria w Pruszczu Gdańskim.
Podejmując wątek mediów w edukacji przyszłości, który rozpocząłem tekstem „Sztuczna inteligencja, przyszłość pracy i sens życia w wirtualnych światach”, zamierzam zająć się również muzeami. Co prawda nie wybieram się w podróż po Polsce i nie będę zwiedzał wszystkich interesujących instytucji, ale skorzystam z lokalnych możliwości. Nie zawsze uda mi się zapewne wybrać do określonych obiektów i choćby krótko sfilmować wnętrz. Będę jednak starał się w krótkich filmach pokazać i omówić chociaż kilka przykładów muzeów, w ramach dyskusji o potrzebie korzystania z multimediów. Rozmowę na ten temat podejmowałem już w ramach warsztatów prowadzonych m.in. dla edukatorów muzealnych w Muzeum Emigracji. Wnioski po spotkaniu opisałem w tekście „Media w (muzealnych) działaniach edukacyjnych”. Poruszam tę kwestię także w drugim odcinku cyklu „Media w edukacji przyszłości” – „Rozszerzona instytucja kultury – użytkownicy/odbiorcy jako edukacyjni współtwórcy”.
Dzisiaj prezentuję krótki materiał filmowy na temat Faktorii w Pruszczu Gdańskim. Do nagrania wideo wykorzystałem smartfon, poznając dopiero jego możliwości, ale i wady, które w połączeniu z niewielką wiedzą i doświadczeniem w zakresie filmowania, zaowocowały materiałem o drobnych brakach technicznych. Mam nadzieję, że mi to jednak wybaczycie, a w kolejnych odcinkach będę starał się podnosić jakość.
Zdjęcie: CC BY-SA 3.0
Wpis zrealizowano w ramach stypendium z budżetu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.