Edukacja medialna nie jest jedynie pomysłem na ochronę/obronę przed “wpływem” środków masowego przekazu na odbiorcę, choć XX-wieczne projekty wychowania medialnego do takiej perspektywy głównie nawiązywały, podobnie jak dzisiejsi zwolennicy tej koncepcji. Ma być raczej “uznaniem” dla kultury medialnej/wizualnej/popularnej i umieszczaniem jej w obrębie, a nie na marginesach edukacyjnego myślenia i działania.
Powyższy tekst jest tylko zasygnalizowaniem zakresu edukacji medialnej i zarysowaniem wątpliwości co do realizacji jej postulatów w ramach polskiego systemu edukacyjnego. Ze względu na sprzeczności co do zakresu edukacji medialnej i sposobu jej wdrażania, szkic przedstawiony przez autorów może się różnić od innych skrótowych prezentacji hasła.
Damian Muszyński, Grzegorz D. Stunża, pracownicy naukowi Pracowni Edukacji Medialnej w Zakładzie Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych Instytutu Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Redaktorzy serwisu www.edukatormedialny.pl .