czas: 31 maja, czwartek, godz. 15.00
miejsce: Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, ul. Bażyńskiego 4, sala A 203
uczestnicy i uczestniczki: Anna Miler, Grażyna Penkowska, Krzysztof Stachura (moderator), Grzegorz D. Stunża, Marcin Wilkowski
do dyskusji wprowadzą krótkie wystąpienia zaproszonych gości:
Anna Miler, Edukacja medialna dzieci i młodzieży – po co? Przykłady dobrych praktyk.
Grażyna Penkowska, Nowe oblicze e-learningu w epoce cyfrowej.
Grzegorz D. Stunża, Medialab – wyjść poza uniwersytet i szkołę
Marcin Wilkowski, Przeszłość jako dane – czy możliwy jest zwrot cyfrowy w edukacji historycznej?
Informacje o uczestnikach i uczestniczkach dyskusji:
Anna Miler – kulturoznawczyni, animatorka kultury zainteresowana edukacją medialną, związana ze Stowarzyszeniem Arteria, pracuje w Projektorni Gdańskim Archipelagu Kultury. Edukatorka o prawach człowieka Amnesty International, prowadzi zajęcia filmowe w ramach Nowych Horyzontów Edukacji Filmowej. Współtwórczyni pomorskiego projektu herstorycznego Metropolitanka. W 2011 roku koordynowała projekt „Klisze i piksele. Edukacja wizualna” realizowany w ramach Akademii Orange. Zaangażowana w realizację projektu „Edulab – laboratorium lokalnych zastosowań mediów.”
dr Grażyna Penkowska – pedagog mediów, kierownik Pracowni Edukacji Medialnej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Interesuje się szeroko pojętą tematyką edukacji informatycznej i medialnej, a szczególnie e-learningiem. Poszukując optymalnych metod kształcenia i samokształcenia w dobie mediów cyfrowych, koncentruje się na społecznych, cywilizacyjnych, kulturowych i edukacyjnych konsekwencjach rozwoju mediów.
Krzysztof Stachura – socjolog i badacz społeczny. Pracuje w Zakładzie Socjologii Kultury w Instytucie Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa UG. Prezes Fundacji Ośrodek Badań i Analiz Społecznych. Pisze doktorat o towarzyskości jako nowej formie uspołecznienia na Wydziale Humanistycznym UMK w Toruniu. Do jego głównych zainteresowań badawczych należą metodologia badań społecznych, socjologia mediów oraz antropologia nowych technologii.
Grzegorz D. Stunża – pedagog społeczny, pedagog mediów o zacięciu popkulturoznawczym. Asystent w Pracowni Edukacji Medialnej w Zakładzie Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych Uniwersytetu Gdańskiego. Pomysłodawca i szef projektu Edukator Medialny. Członek zespołu ekspertów projektu Cyfrowa Przyszłość, który przygotował raport „Edukacja medialna i informacyjna – raport otwarcia”. W 2011 roku prowadził warsztaty „Digitalizacja lokalnego dziedzictwa – projekt jeden dzień” w ramach Obozu Kultury 2.0 – Medialab Lublin. Zaangażowany w przygotowanie i realizację projektu „Edulab – laboratorium lokalnych zastosowań mediów.”
Marcin Wilkowski – założyciel i redaktor naczelny projektu Historia i Media, absolwent Instytutu Historii na Uniwersytecie Gdańskim, koordynator projektów internetowych Ośrodka KARTA, uczestnik Interdyscyplinarnego Programu Doktorskiego Collegium Civitas. W 2011 roku prowadził warsztaty „Digitalizacja lokalnego dziedzictwa – projekt jeden dzień” w ramach Obozu Kultury 2.0 – Medialab Lublin. Zaangażowany w realizację projektu „Edulab – laboratorium lokalnych zastosowań mediów.”