Internet przestał być miejscem jedynie do rozrywki. Dziś, dla wielu osób to również narzędzie pracy, które pozwala osiągać znaczące dochody. Jednym z platform internetowych, gdzie można zarobić, jest Instagram. Jednak, aby móc odnieść sukces na tej platformie, konieczne jest posiadanie niezbędnej wiedzy i umiejętności. W tym artykule dowiecie się, jak zarabiać na Instagramie, korzystając z najważniejszych funkcjonalności tej aplikacji.
Poznaj sposoby na monetyzację profilu
Nie istnieje jeden uniwersalny sposób na zarobek na Instagramie. Profil tej platformy możemy bowiem rozważać jako narzędzie, które daje nam wiele różnych możliwości monetyzacji. Są one jednak zależne od różnych czynników, takich jak profil użytkownika, liczba followersów, czy branża.
Na Instagramie można zarabiać przede wszystkim na:
- sprzedaży własnych produktów lub usług – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych. Jest to najprostsza i najbardziej bezpośrednia forma zarabiania na Instagramie. Do takiej formy monetarnego wykorzystania Instagrama najczęściej decydują się osoby prowadzące własne działalności gospodarcze.
- reklamie marek innych firm – taki sposób zarabiania jest najpopularniejszy wśród influencerów. Polega on na reklamowaniu produktów innych firm w zamian za wynagrodzenie.
- handlu miejsca na reklamę – jeśli posiadasz profil o dużej liczbie obserwujących, możesz sprzedawać miejsce na publikacje firm, które chciałyby dotrzeć do Twojej społeczności.
Każda z tych form zarabiania na Instagramie wymaga od nas jednak zaangażowania i konsekwencji, a także dbałości o jakość publikowanych treści.
Zrozum rolię zawartości i angażowania dla zarobków
Instagram to platforma, na której liczy się jakość bardziej niż ilość. Dlatego niezmiernie ważne jest to, jakie treści publikujemy na swoim profilu.
Często to właśnie od nich zależy ile zarobimy na Instagramie. Pamiętajmy zatem zawsze o tym, aby nasze zdjęcia czy filmy były interesujące, oryginalne i profesjonalnie wykonane. Dobrze jest też, aby niosły ze sobą jakąś wartość dla naszych followersów.
Jeżeli jesteśmy na etapie, na którym nasz profil rośnie, to warto zwrócić uwagę na zaangażowanie użytkowników. Im większe zaangażowanie, tym więcej osób zainteresuje się naszym profilem, a co za tym idzie – tym więcej potencjalnych zarobków.
Zaangażowanie możemy budować na wiele różnych sposobów. Dobrymi przykładami są:
- organizowanie konkursów;
- zachęcanie do komentowania i lajkowania naszych zdjęć;
- tworzenie ciekawych treści w Insta Stories.
Sprawdź jak działają partnerstwa z markami i influencerzy
Partnerstwa z markami to jeden z kluczy do zarobków dla influencerów na Instagramie. Marki często płacą za możliwość promocji swoich produktów lub usług na profilach popularnych instagramerów.
Przez lata, system partnerstw z markami na Instagramie ewoluował. Dziś, zamiast jednorazowych umów o promocji, częściej zawierane są długotrwałe partnerstwa, które przynoszą korzyści obu stronom. Nabierają one formy współpracy, której efektem są zarówno zarobki dla influencera, jak i zwiększenie zasięgów marki.
Influencer marketing to termin, który dobrze oddaje specyfikę naszych czasów – epoki, w której zwykli użytkownicy mediów społecznościowych zdobywają tak dużą popularność, że stają się cennymi partnerami dla wielkich marek.
Jeżeli jesteś influencerem i chcesz nawiązać partnerstwo, pamietaj o kilku ważnych kwestiach. Po pierwsze, wybieraj te marki, które są zgodne z Twoją nielinia i wartościami – będzie się to lepiej sprawdzać dla Twojej audiencji. Po drugie, pamiętaj by zawsze być transparentnym co do zarobków z partnerstw. Twoi obserwujący powinni wiedzieć, gdy jesteś płatnym partnerem marki.<